Følgende betingelser gælder for produkter leveret af:
Adexa Nordic AB (559205-1402)
Svedplan Industripark
Brobackavägen 19
441 91 Alingsås, Sverige
medmindre andet specifikt er aftalt skriftligt mellem os og dig som kunde. Salg via AdexaNordic.se henvender sig til erhvervskunder, organisationer, myndigheder og privatpersoner.
Alle priser på AdexaNordic.se er angivet både inklusive og eksklusive moms. Forsendelsesomkostninger (læs mere under »Forsendelsesomkostninger«) er specificeret i kassen. Vi forbeholder os ret til at justere de angivne priser før den angivne leveringsdato, forudsat at du som kunde får besked. Priserne er som standard angivet i svenske kroner, men som kunde kan du vælge at få vist priserne i GBP og EUR (med en fast vekselkurs fastsat af Adexa Nordic). Alle betalinger foretages i SEK.
Som virksomhedsejer kan du betale via leasing (kun virksomheder og minimum ordreværdi 6.000 SEK), kreditkort, betalingskort, faktura (20 dage og fakturagebyr 49 SEK ekskl. moms), Swish eller bankoverførsel. Ved betaling med kort debiteres kontoen direkte på købstidspunktet. Ved fakturakøb foretages der altid en kreditvurdering, og udfaldet af denne afgør, om vi kan give kredittid, eller om vi skal forudfakturere.
Ved forsinket betaling af fakturakøb opkræves et rykkergebyr på 48 SEK (ekskl. moms) og en strafrente på 8 %.
Køb nu. Betal senere med Klarna.
Vi har indledt et spændende samarbejde med Klarna for at tilbyde dig nye måder at betale på ved kassen. Det er en enkel og sikker måde at få de ting, du vil have, når du vil have dem.
Sådan her fungerer det:
Trin 1
Læg varerne i kurven, og vælg »Klarna« ved kassen.
Trin 2: Send en bekræftelse via e-mail
Klarna sender dig en bekræftelsesmail og påmindelser, når det er tid til at betale.
Trin 3
Du kan gennemføre dine fremtidige Klarna-køb med et enkelt klik
Betal senere
Betal direkte
Opdeling
Når du er godkendt, kan du administrere dine betalinger og modtage betalingspåmindelser i Klarna-appen.
Betal online eller i appen
Se dine seneste køb, og foretag betalinger i Klarna-appen eller online.
Trygt og sikkert
Med Klarna er du altid dækket af Klarna Buyer Protection. Avancerede sikkerhedsforanstaltninger beskytter dine oplysninger for at forhindre uautoriserede køb.
Ofte stillede spørgsmål
Besøg vores side med ofte stillede spørgsmål ( https://www.klarna.com/se/kundservice/ ) og lær mere om, hvordan du bruger Klarna.
Om Klarna
Hos Klarna er vi fuldt fokuserede på at skabe verdens bedste shoppingoplevelse. Vi mener, at betalinger er så meget mere end bare en måde at sende penge på. Derfor giver vores praktiske betalingsmetoder dig mere tid og kontrol, så du kan fokusere på de ting, du elsker.
Bestilling af produkter sker ved at besøge adexanordic.se eller via e-mail. I tilfælde af, at et produkt er udsolgt eller af anden grund ikke kan leveres, vil du som kunde modtage skriftlig information om dette.
Kort tid efter, at du har sendt din bestilling, modtager du en ordrebekræftelse, som ikke er juridisk bindende, men kun en bekræftelse på, at vi har modtaget din bestilling. Din ordre er først bekræftet, når du modtager information om, at du er godkendt i vores kreditvurdering (vi foretager en manuel kreditvurdering på udvalgte tidspunkter ud fra det organisationsnummer, du har oplyst). På nuværende tidspunkt tilbyder vi leasing, kortkøb, Swish, forudbetaling via bankoverførsel og fakturabetaling som betalingsmetoder via hjemmesiden.
AdexaNordic.se arbejder altid på at minimere leveringstiden, og ofte behandles din ordre af os umiddelbart efter, at du har gennemført dit køb. På grund af den korte leveringstid er det derfor ikke altid muligt at foretage en annullering efter afgivelse af en ordre.
En adresseændring på en ordre, der allerede er sendt, koster 420 SEK ekskl. moms. Dette betales via Swish (privatkunder) eller via faktura (erhvervskunder).
Transportmulighederne og den samlede leveringstid afhænger af, hvilket produkt du ønsker at købe, og hvor i landet vi skal levere.
Leveringsdatoen er den dag, produktet afsendes fra vores lager. Hvis du ikke afhenter eller modtager produktet på det aftalte tidspunkt, er leveringsdatoen den dato, hvor produktet var tilgængeligt hos vores udpegede leverandør. Risikoen for produktet overgår til kunden på leveringsdagen.
Vi arrangerer transport inklusive transportforsikring på vegne af kunden. Medmindre andet er aftalt, sker leveringen med en af vores etablerede transportpartnere eller det transportfirma, som vores distributører har engageret. Pakkerne leveres i løbet af dagen til dit hjem eller din ejendom.
Varer på lager leveres normalt inden for 1-2 arbejdsdage. Medmindre andet er specifikt aftalt (f.eks. i forbindelse med bestilling af varer, der ikke er på lager), sker levering senest 30 arbejdsdage fra det tidspunkt, hvor Adexa Nordic har bekræftet ordren skriftligt via ordrebekræftelsen.
Varens forventede leveringstid fremgår af ordrebekræftelsen, ved kassen og/eller på den relevante vareside på hjemmesiden (bemærk, at dette er angivet i antal arbejdsdage). Medmindre andet specifikt er aftalt, har du ret til at annullere købet, hvis en levering tager mere end 30 arbejdsdage, og dette ikke skyldes dig som kunde.
Forsendelsesomkostninger tilføjes til alle ordrer. De samlede forsendelsesomkostninger er baseret på produktets vægt og antallet af produkter.
Ved levering af større varer ( IKKE varer til udleveringssteder via tjenester som DHL Service Point eller Bring Pickup) tilbyder vores transportør oplagring i 3 arbejdsdage efter den første mulige leveringsdag. Hvis du som kunde vælger at anmode om levering efter disse 3 arbejdsdage, vil Adexa Nordic AB fakturere dig for de lageromkostninger, som vores transportør opkræver af os.
Hvis du bestiller flere produkter, sender vi normalt altid disse i samme forsendelse. Det kan dog ske, at du modtager dine produkter i flere forsendelser, da vi altid vælger den bedst egnede transportmulighed for hvert produkt, men du betaler kun for én forsendelse.
Som erhvervskunde har du ingen lovbestemt returret, men vi tilbyder 3 dages returret på helt ubrudt originalemballage. Vi vil opkræve eventuelle ekstra omkostninger, der opstår i tilfælde af ufuldstændige returneringer, eller ikke acceptere returneringen. For produkter, som vi ikke har på lager, eller produkter, som vi har på lager, men som er specialfremstillede, gælder der ingen returret. Anmodningen om returnering skal ske inden for 3 dage efter leveringsdatoen. Returanmodningen foretages via [email protected]. I tilfælde af en godkendt returnering skal produktet sendes tilbage til Adexa inden for 14 dage efter godkendelsen. Ved tilbagebetaling og/eller kreditering fratrækker vi desuden et ekspeditionsgebyr på 20 % af varens værdi (dog mindst 490 SEK). Før en returnering kan godkendes, skal den oprindelige faktura også være fuldt betalt.
Ved returnering af varer skal der vedlægges en kopi af fakturaen og/eller betalingskvitteringen. Returen er først godkendt, når vi har modtaget og kontrolleret varerne. Det er op til dig som kunde at arrangere og betale for returforsendelsen. Du skal sende produktet direkte tilbage til os via en virksomhedsservice som Postnord Parcel eller DHL Paket. Vi afhenter ikke returvarer på servicecentre! Vi forbeholder os ret til at foretage fradrag for værdiforringelse i tilfælde, hvor varens tilstand ikke er i salgbar ny stand. Returforsendelse sker på kundens risiko. Det er dit ansvar som kunde at kontrollere bestilte produkter ved modtagelse for eventuelle fejl og mangler. Hvis du som kunde ved omhyggelig undersøgelse finder, at produktet er defekt eller mangelfuldt, skal du reklamere skriftligt senest 10 dage fra leveringsdatoen. Hvis der ikke reklameres, anses du som kunde for at have accepteret den tilstand, som produktet blev leveret i.
Privatpersoner har altid 14 dages fortrydelsesret i henhold til gældende forbrugerbeskyttelseslovgivning. Det betyder, at kunden har ret til at fortryde sit køb ved at meddele dette inden for 14 dage efter, at kunden eller kundens repræsentant har modtaget de bestilte varer (fortrydelsesfristen). Returnering kan kun ske på betingelse af, at produktet returneres til os i væsentlig uændret stand. Vi kan opkræve kunden eventuelle yderligere omkostninger, der opstår ved ufuldstændige returneringer, eller ikke acceptere returneringen.
Hvis kunden ønsker at fortryde et køb foretaget via hjemmesiden, skal kunden, inden fortrydelsesfristen er udløbet, sende en klar og tydelig meddelelse til Adexa Nordic via e-mail på [email protected]. Kunden skal i meddelelsen oplyse navn, adresse og andre relevante oplysninger, f.eks. ordrenummer, fakturanummer og produktets navn. Hvis kunden ikke ønsker at benytte ovenstående meddelelsesmulighed, kan kunden benytte den standardformular for udøvelse af fortrydelsesret, som er udarbejdet af Konsumentverket.
Ved udøvelse af fortrydelsesretten betaler kunden returfragten, medmindre andet er angivet. Kunden er ansvarlig for varens tilstand, efter at kunden har modtaget varen, og under returforsendelsen. Kundens ansvar ophører, når Adexa Nordic har modtaget returneringen. Kunden skal gemme kvitteringen for leveringen ved returnering. Varerne skal returneres inden for 14 dage fra den dato, hvor meddelelsen om fortrydelse blev givet til Adexa Nordic. Varerne skal sendes godt emballeret, i god stand og i den originale karton. Returnering skal ske i henhold til de metoder og instruktioner, der er angivet i kommunikationen med Adexa Nordic. Du skal returnere produktet direkte til os via en erhvervsservice som Postnord Parcel eller DHL Paket. Vi afhenter ikke returvarer på servicecentre! Kunden er ansvarlig for varens tilstand, efter at kunden har modtaget varen, og under returforsendelsen. Kundens ansvar ophører, når Adexa Nordic AB har modtaget returen.
Vi bærer transportrisikoen, dvs. risikoen for, at varerne bliver beskadiget eller går tabt under transporten fra vores lager til dig.
AdexaNordic.se eller den relevante distributør kontrollerer hver forsendelse, før den sendes til dig. I det usandsynlige tilfælde, at varerne er beskadiget, når de ankommer, forpligter vi os til at udbedre fejlen uden beregning. Hvis din levering er beskadiget under transporten, skal du reklamere til den transportør, der organiserede leveringen, så hurtigt som muligt og inden for rimelig tid. Eventuelle synlige skader skal noteres straks ved modtagelsen af varerne og registreres i transportdokumentet eller i et andet dokument. Notatet skal bekræftes af chaufføren eller leverandøren. Skader omfatter både synlige og skjulte skader, hvilket betyder, at du skal pakke ud (fjerne produktet fra emballagen) og inspicere varerne omhyggeligt. Husk at beholde al emballage (produktemballage) i tilfælde af transportskader. Dette er for at transportøren kan inspicere varerne inklusive emballage. AdexaNordic.se er også ansvarlig for fejl, der er opstået før transporten.
Reklamationsretten gælder også for virksomhedskøb, men er underlagt købeloven. Da vi tilbyder 1 års reservedelsgaranti på alle vores produkter, er det denne reklamationsperiode, vi tilbyder. Fejlene skal være af oprindelig karakter (dvs. produktionsfejl) for at reklamationsretten er gyldig. I tilfælde af en reklamation, der kræver servicering af produktet på stedet, skal dette udføres inden for 14 dage efter den godkendte reklamation, medmindre andet er aftalt. Datoen for modtagelse af en skriftlig fejlrapport regnes som datoen for skaden/fejlen på udstyret.
Reklamationsretten dækker varer, der er mangelfulde i henhold til gældende forbrugerbeskyttelseslovgivning. Kunder, der ønsker at påberåbe sig mangler ved bestilte varer, skal kontakte Adexa Nordic hurtigst muligt efter, at manglen er opdaget via de kontaktoplysninger, der er angivet på hjemmesiden. Reklamationer, der foretages inden for to måneder efter, at kunden har opdaget fejlen, anses altid for at være indgivet rettidigt. Kunden har 3 års reklamationsret på varer købt hos os. Datoen for modtagelse af en skriftlig fejlrapport regnes som datoen for skaden/defekten på udstyret.
Pakker til privatpersoner, som ikke er blevet afhentet hos et ombud inden for 14 dage, returneres til Adexa Nordic AB. For uafhentede varer opkræves 299 SEK inkl. moms og alle omkostninger, som Adexa Nordic AB har i forbindelse med fragten. Når vi modtager din uindløste pakke, krediteres varerne fra købet, men ovenstående gebyr tilføjes. Dette gælder også i tilfælde, hvor kunden ikke har været tilgængelig for at modtage pakken, og pakken er blevet returneret til Adexa Nordic AB.
Pakker til erhvervskunder, hvor kunden ikke har været tilgængelig for modtagelse, og hvor pakken returneres til Adexa Nordic AB, vil blive opkrævet 250 SEK ekskl. moms.
For at kunne tilbyde den lavest mulige pris til vores kunder tilbyder Adexa Nordic 12 måneders reservedelsgaranti (materialegaranti) fra købsdatoen på reservedele og udskiftningsenheder. Erstatningsreservedelen sendes først, når vi har modtaget den ødelagte originaldel.
Produkter, der kræver gastilslutning, VVS-tilslutning og maskiner med en effekt på 2,5 kW eller mere, skal installeres af en autoriseret tekniker, for at reservedelsgarantien gælder. Dette skal dokumenteres med installationsdokumentation.
Garanti på reservedele
Garantien betyder, at du som kunde modtager reservedele og/eller udskiftningsenheder gratis og selv skal betale for en eventuel installation af reservedelen.
Reservedelsgarantien gælder under forudsætning af, at
1) Produktet er blevet vedligeholdt i henhold til instruktionerne i brugervejledningen.
2) Fejlene skal være af original karakter (dvs. produktionsfejl).
3) Delen og produktet er blevet brugt på normal vis.
4) Delen eller produktet er ikke blevet overbelastet.
5) Der er kun brugt originale dele til produktet.
6) En autoriseret tekniker har udført fejlfinding og kan give et omkostningsoverslag.
7) I tilfælde af et garantiproblem, der kræver service på stedet af produktet, skal dette udføres inden for 14 dage efter godkendelse fra Adexa Nordic AB, medmindre andet er aftalt.
Reservedelsgarantien gælder IKKE under følgende betingelser:
1) Hvis delen eller produktet er blevet modificeret, ombygget eller ændret på nogen måde, medmindre det er indlysende, at fejlen ikke er forårsaget af en sådan handling.
2) For skader forårsaget af forkert montering eller justering af delen eller produktet, eller hvis den er blevet monteret sammen med andre unormalt slidte dele, og som følge heraf har været tilbøjelig til at blive slidt hurtigere end normalt.
3) Reservedelsgarantien dækker ikke slitage på pakninger, glas, forbindelseskomponenter (f.eks. slanger) og lister. Den dækker heller ikke tilbehør, lamper og belysning.
4) Reservedelsgarantien dækker ikke, hvad der betragtes som normal slitage.
Desuden gælder følgende for reservedelsgarantien:
1) Den omfatter ikke yderligere kompensation for indirekte tab, omkostninger eller skader.
2) Arbejdsomkostninger, såsom fejlfinding og installation, og eventuelle forsendelsesomkostninger dækkes ikke.
Vi forbeholder os ret til at annullere ordrer, uanset om de skyldes fejl som f.eks. trykfejl, tekniske problemer eller massebestillinger fra andre forhandlere. Tilbud på annoncerede produkter i vores annoncemagasin eller nyhedsbrev kan i nogle tilfælde gælde køb af maksimalt én af hvert annonceret produkt pr. kunde, dette oplyses tydeligt i forbindelse med annoncen. For produkter, der er mærket med »Begrænset antal« eller lignende, gælder tilbuddet også kun for køb af ét produkt pr. kunde.
Adexa Nordic AB forbeholder sig ret til slutsalg og eventuelle skrive-, billed- eller systemfejl på hjemmesiden, såsom forkerte produktbeskrivelser eller tekniske specifikationer, forkerte produktbilleder, fejl i priser eller prisjusteringer og forkerte oplysninger om lagersaldo. Vi forbeholder os ret til at ændre oplysninger på hjemmesiden til enhver tid for at rette eventuelle fejl.
Vi forbeholder os ret til at stoppe og kreditere bulkordrer fra detailhandlere. Hvis du er forhandler og ønsker at købe fra os, bedes du sende en e-mail til [email protected]. Angiv, hvad du ønsker at købe, antal og dit forhandlernavn, så kontakter vi dig med prisen på din ønskede ordre.
Vi vil gerne gøre opmærksom på, at softwarefejl, væskeskader, ydre skader og andre former for håndteringsfejl ikke er omfattet af garanti eller reklamation. Hvis fejlen ligger uden for lovens rammer, eller i tilfælde af afvisning af et omkostningsoverslag, kan der opkræves et gebyr for forsendelse og undersøgelse.
Produkterne forbliver vores ejendom, indtil der er foretaget fuld betaling. Indtil ejerskabet er overgået til kunden, forpligter kunden sig til at passe godt på produkterne og ikke foretage nogen ændringer af dem uden vores skriftlige samtykke. Kunden er ikke berettiget til at overdrage eller give brugsret til produkter, der er omfattet af ejendomsforbehold.
Skulle der i henhold til disse almindelige betingelser opstå et erstatningsansvar for os, er ansvaret, medmindre der foreligger forsæt eller grov uagtsomhed, begrænset til et samlet beløb svarende til købsprisen for det eller de produkter, der ligger til grund for ansvaret.
Vores ansvar dækker kun direkte tab. Vores ansvar dækker således ikke indirekte tab, såsom tab af forretning eller tab af data hos kunden, eller skader, som vi ikke med rimelighed kunne forventes at have forudset på tidspunktet for kontraktens indgåelse, og hvis konsekvenser han ikke med rimelighed kunne have undgået eller overvundet.
Tvister vedrørende fortolkning eller anvendelse af disse generelle vilkår og betingelser og relaterede juridiske forhold skal afgøres af voldgiftsmænd i overensstemmelse med svensk lov.